tisdag 6 januari 2015

Jag har läst....

Har läst Mediepedagogik på barnens villkor av Ulla-Karin Lundgren Öhman (red.) på jullovet. En bok som inspirerat och väckt många tankar om hur jag vill och kan jobba med de digitala verktygen i verksamheten. Framför allt har jag lite nya idéer som jag vill prova tillsammans med barnen. Vill börja nu! Boken har också satt igång tankar som ska tas med chefen så småningom. Precis som de skriver i boken så är ofta förskolans utrustning föråldrad. Vi som är så glada över att vi äntligen har fått en IPad till varje grupp. Det innebär 5 iPads till 71 barn och 16 pedagoger att dela på. De ni! Nu har ju jag förmånen ( just nu) att vi bara är 9 barn och 2 pedagoger i "min" grupp. Drömmen vore ju fler lärplattor till barnen och varsin till pedagogerna. I alla fall så anser jag att de som ansvarar för dokumentationen skulle ha egna lärplattor. 

Fortsätter att fnula på mina tankar. Ska delge er dem så fort det kommer ut nåt vettigt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar